אחת הסוגיות החשובות ביותר שאליהן צלמים צריכים להידרש כאשר הם מחליטים להעמיד צילומים למכירה קשורה כמובן אל המחיר. כל צלם וצלמת היו רוצים לקבל את המחיר הכי גבוה עבור הצילומים שלהם, אבל זה לא תמיד אפשרי. לכן, הפתרון יכול להיות תמחור רלוונטי ודינאמי של הצילומים לפי היתרונות שאותם מנסים להשיג. אם התמחור יהיה מדויק ויעלה בקנה אחד עם מה שמקובל בתחום ובענף, כנראה שגם המכירות יהיו בהתאם.
הדרך לתמחר צילומים למכירה היא קודם כל להכין את שיעורי הבית. צריך לבדוק בכמה פחות או יותר מוכרים צילומים דומים, מה נהוג לגבות על כל סוג של צילום מבחינת האופי שלו והאם יש הבדל בין תמחור של צילומים לפי קטגוריות: טבע, עיתונות, אופנה וכן הלאה. ככל שמקבלים יותר נתונים על האופן שבו מתמחרים סוגים שונים של צילומים למכירה, כך סביר להניח שהעלות שאותה נקבע תהיה ריאלית ורלוונטית.
איפה מקבלים מידע על סוגים שונים של צילומים למכירה?
המידע שבו משתמשים לפני שמתמחרים סוגים שונים של צילומים למכירה גם הוא משפיע בצורה דרמטית על התוצאה הסופית. בהקשר הזה, המטרה היא לא רק להשוות בין סוגים שונים של צילומים לפי מחירים שנקבעו להם על ידי צלמים אחרים – אלא גם לנסות להעריך מה השווי האמיתי של התמונות שאותן מנסים למכור.
החדשות הטובות הן שתמחור דינאמי משאיר הרבה מקום לפרשנות גם בצד של הצלם וגם אצל קהל היעד. אם למשל מצליחים לשכנע את הלקוחות לגבי מקוריות של צילומים מסוימים והערך המוסף שלהם, סביר להניח שניתן יהיה לדרוש עבורם מחיר גבוה יותר. עם הזמן, גם צלמים חובבים לומדים לעשות את זה באופן משכנע ובצורה מקצועית.